יום שבת, 10 במרץ 2018

פאטמה

התלמידים שואלים אותי לעתים קרובות - כיצד הכרתי את אשתי בכל הבלגן? אירונית, השאלה צריכה להיות הפוכה - איך היא הכירה אותי? מכיוון שלמעשה אני הייתי סביל, אספר רק בראשי תיבות את הסיפור ואשאיר לה, אם תרצה, להשלים את הפרטים.

פאטמה נחתה באחת ספינות הסיוע הראשונות שהגיעו מהודו, יחד עם שתי חברותיה לנשק. תוך ימים ספורים הן גילו כי הצבא ההודי הביא אותן, שלוש חיילות מוסלמיות נאות, בתור קישוט וכי אין לו שום כוונה לתת להן לסייע למקומיים כפי שהובטח להן, אלא לנצל את נוכחתן לצורכי תעמולה.

בעוד שתי חברותיה החליטו להתעלם מהפקודות, לנצל את הבלגן ולצאת צפונה, החליטה פאטמה שאילת היא מקום ראוי לפעולה וצריך רק לחפש מי שיסייע לה. מסיבות לא ממש ברורות לי, היא בחרה בי ובמשך שלושה ימים גררה אותי בטענות שווא לניסיונותיה. היא נעלמה לי ביום הרביעי עד אשר חזרתי בערב לחדרי וגיליתי בתדהמה שהיא העבירה את חפציה אליו. לשאלתי, הבהירה חד משמעית, כי היא זקוקה להצהרת זוגיות, וזאת על מנת להשתחרר מהצבא. היא העירה כי רמת האמינות שמאחורי ההצהרה תלויה רק בי.

השאר, כמו שאומרים, היסטוריה. הגם שהנישואים נדחו עוד שלוש שנים (כולל עיכוב בשל התעקשותה להתגייר), הרי מאז אנחנו יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה